Pressmeddelande Karnevölen finns på Systembolaget!

Lund lördagen den 24 mars 2018

Under karneveljen i helgen premiäröppnades karnevölen för första gången av 3500 karnevalister och idag finns den att beställa från Systembolaget!

Nu finns Lundakarnevalens egna drycker att beställa på systembolaget. Precis som vid förra karnevalen finns det en Karnevöl och en KarnevAle, som är en pilsner på burk resp. en American Pale Ale på flaska. Nytt för i år är även att det lanseras en Karnecider – vilket är den första egna cidern i Lundakarnevalens historia.
“Vi är superglada att redan nu kunna erbjuda våra drycker till allt ifrån de karnevalstörstande Lundaborna här i Skåne till kommande besökare från hela Sverige” säger Sofia Brandt, festmästare i Imaginalkarnevalen.

När Karnevölen och KarnevAlen lanserades i beställningssortimentet inför förra Lundakarnevalen var efterfrågan så stor att de hamande i det ordinarie sortimentet på Lunds Systembolag rekordtid. 2018 års karnevöl är ett samarbete med Brygghuset Finn, vilket innebär att karnevölen för första gångenmöjliggjorts genom ett lokalt samarbete. “Vi har hittills upplevt att det är en mycket stor efterfrågan på årets Karnevalsprodukter, så det lär inte dröja länge innan de finns på hyllan i Lund även detta år. Vi är mycket nöjda med vad vi har producerat och tror på en imaginalt stor nyfikenhet från allmänheten.” säger Petter Lindholm på Brygghuset Finn.

För den som inte lyckas prova på karnevölen i förväg väntar dryckerna innanför karnevalsområdet när Imaginalkarnevalen 2018 sätter igång 18-20 maj i Lundagård.

Artikelnummer och pris för karnevalsdryckerna:
Karnevöl, 10kr/burk, art nr: 81609-15
KarnevAle, 23,50kr/flaska, art nr: 84906-03